Nauczanie szczeniaków

Jak można łatwo się domyślić - tutaj przedstawiony jest program nauczania szczeniaków w Watasze Magicznego Kruka.
Na wstępie warto powiedzieć, że szczeniaki zaczynają właściwą naukę w wieku 8 miesięcy, a kończą po uzyskaniu pełnoletniości. Nie są to jednak takie typowe lekcje, jakie uzyskuje większość wilków należących do innych watah...

Przedmioty wyglądają następująco:
  • polowania: podstawy polowań, a także zarządzania nimi. Porady, jak łatwo zaskoczyć zwierzynę i zjeść tak, aby uniknąć niesmacznych kąsków oraz kości. Odbywają się również zajęcia praktyczne w Zielonym Lesie oraz inne, dodatkowe zapoznawcze wycieczki po terenach watahy. Te umiejętności zdecydowanie ułatwiają zdobycie stanowiska: morderca, posłaniec, wojownik, dowódca wojska, szpieg, strażnik terenów, poszukiwacz, podróżnik oraz wszystkich stanowisk związanych z polowaniem. Przedmiot dostępny od wieku 8 miesięcy.
  • logika: oto najtrudniejszy ze wszystkich przedmiotów, który skłania do logicznego myślenia i układania sobie faktów po kolei w głowie. Jest on praktykowany od tak młodego wieku, aby uniknąć nieinteligentnych wilków w przyszłości, które nie potrafią sobie poradzić z własnymi problemami, a co dopiero z cudzymi czy całej watahy. Uczy cierpliwości i skupienia na jak najdłuższy czas, a zajęcia z reguły odbywają się na Szczenięcej Polanie. Z reguły nauczyciel zadaje problem uczniom, a oni próbują go rozwiązać w pojedynkę lub w grupach. Te umiejętności zdecydowanie ułatwiają zdobycie stanowiska: sędzia, lekarz, detektyw, posłaniec, pielęgniarz, szaman, szpieg, nauczyciel, opiekun młodych, satyryk, poszukiwacz. Przedmiot dostępny od wieku 9 miesięcy.
  • sztuki kreatywne: najluźniejszy ze wszystkich przedmiotów - to właśnie na nim szczenięta uczą się pokazywać siebie oraz swoją kreatywność. Śpiewają, tańczą, malują i szukają inspiracji. To uwalnia umysł od wszystkich "ciężkich" przedmiotów, na których naprawdę trzeba się skupić. Te umiejętności zdecydowanie ułatwiają zdobycie stanowiska: tancerz, piosenkarz, DJ, malarz, satyryk. Przedmiot dostępny od wieku 10 miesięcy.
  • obrona: na tym przedmiocie szczeniaki uczą się, jak bronić się przed atakami nieprzyjaciela, a także jaką strategię podjąć w razie oblężenia przez większą grupę wrogów. Poza tym jako, że są to zajęcia zdecydowanie praktyczne, wilki wraz z nauczycielem nie siedzą wiecznie w jednym miejscu, tylko przemieszczają się. Uczą się tam również, jak orientować się, że w pobliżu znajduje się ktoś obcy. Te umiejętności zdecydowanie ułatwiają zdobycie stanowiska: obrońca Alf/Bet, wojownik, dowódca wojska, patrol naziemny i nadziemny, szpieg, strażnik terenów, podróżnik, poszukiwacz. Przedmiot dostępny od wieku 1 roku.
  • wilcza historia: uczy tak jak można się już łatwo domyślić wilczej historii od momentu powstania rasy Magicznych Wilków, aż do teraźniejszości. Ponadto raz na jakiś czas omawiane są legendy czy czytane fragmenty książek. Te umiejętności zdecydowanie ułatwiają zdobycie stanowiska: nauczyciel, opiekun młodych, bibliotekarz, wyrocznia, szaman, detektyw, sędzia. Przedmiot dostępny od wieku 1 roku i 2 miesięcy.
  • magia: czary, zaklęcia... O to właśnie chodzi na lekcjach magii! Tutaj każdy ma okazję się wykazać i podjąć próbę odkrycia swojego żywiołu oraz nauczenia się posługiwania nim. Różnorakie zajęcia w terenie to codzienność. Ćwiczą zaklęcia te przydatne każdego dnia oraz silniejsze, które ułatwiają wygrać dane starcie (choć ten temat jest rozwinięty na lekcjach sztuk walki). Te umiejętności zdecydowanie ułatwiają zdobycie stanowiska: czarodziej, wyrocznia, szaman. Przedmiot dostępny od wieku 1 roku i 4 miesięcy.
  • sztuki walki: jedna z bardziej zaawansowanych umiejętności będącej rozwinięciem lekcji obrony. Tutaj wilki uczą się jak walczyć i atakować, a nie tylko bronić się przed nimi. Jak wymuszać na sobie agresję będącą łatwą do opanowania, ale niezwykle przydatną w razie walki. Kolejnym tematem podejmowanym na zajęciach jest to, jak wykorzystywać silniejsze zajęcia w razie spotkania z bardziej zażartym przeciwnikiem. Te umiejętności zdecydowanie ułatwiają zdobycie stanowiska: obrońca Alf/Bet, wojownik, dowódca wojska, patrol naziemny i nadziemny, szpieg, strażnik terenów, morderca oraz wszystkie stanowiska polowań. Przedmiot dostępny od wieku 1 roku i 6 miesięcy.
  • tworzenie eliksirów: wbrew pozorom jest to jeden z trudniejszych do opanowania przedmiotów, na których trzeba zastosować umiejętności nabyte na lekcjach logiki i magii. Szczeniaki dodatkowo uczą się podstaw czytania z obrazków oraz rozpoznawania poszczególnych roślin. Częste wędrówki do Magicznego Ogrodu sprawiają, że są lekcje są w połowie praktyczne, a w połowie teoretyczne. Te umiejętności zdecydowanie ułatwiają zdobycie stanowiska: szaman, zielarz, czarodziej, lekarz, pielęgniarz, poszukiwacz. Przedmiot dostępny od wieku 1 roku i 8 miesięcy.
Plan lekcji:
Grupa młodsza
(do roku i 5 mies)
Poniedziałek
  1. Rano: polowanie (szczeniaki w wieku od 8 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: sztuki kreatywne (szczeniaki w wieku od 10 miesięcy do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: obrona (szczeniaki w wieku od 1 roku do 2,5 roku)


Wtorek
  1. Rano: wilcza historia (szczeniaki w wieku od 1 roku i 2 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: logika (szczeniaki w wieku od 9 miesięcy do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: sztuki kreatywne (szczeniaki w wieku od 10 miesięcy do 2,5 roku)


Środa
  1. Rano: polowanie (szczeniaki w wieku od 8 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: sztuki kreatywne (szczeniaki w wieku od 10 miesięcy do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: magia (szczeniaki w wieku od 1 roku i 4 miesięcy do 2,5 roku)


Czwartek
  1. Rano: wilcza historia (szczeniaki w wieku od 1 roku i 2 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: obrona (szczeniaki w wieku od 1 roku do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: magia (szczeniaki w wieku od 1 roku i 4 miesięcy do 2,5 roku)


Piątek
  1. Rano: polowanie (szczeniaki w wieku od 8 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: sztuki kreatywne (szczeniaki w wieku od 10 miesięcy do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: obrona (szczeniaki w wieku od 1 roku do 2,5 roku)


Grupa starsza
(od roku i 6 mies)
Poniedziałek
  1. Rano: sztuki walki (szczeniaki w wieku od 1 roku i 6 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: logika (szczeniaki w wieku od 9 miesięcy do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: magia (szczeniaki w wieku od 1 roku i 4 miesięcy do 2,5 roku)
  4. Wieczór: tworzenie eliksirów (szczeniaki w wieku od 1 roku i 8 miesięcy do 2,5 roku)


Wtorek
  1. Rano: polowanie (szczeniaki w wieku od 8 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: obrona (szczeniaki w wieku od 1 roku do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: sztuki walki (szczeniaki w wieku od 1 roku i 6 miesięcy do 2,5 roku)
  4. Wieczór: tworzenie eliksirów (szczeniaki w wieku od 1 roku i 8 miesięcy do 2,5 roku)


Środa
  1. Rano: sztuki walki (szczeniaki w wieku od 1 roku i 6 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: wilcza historia (szczeniaki w wieku od 1 roku i 2 miesięcy do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: tworzenie eliksirów (szczeniaki w wieku od 1 roku i 8 miesięcy do 2,5 roku)


Czwartek
  1. Rano: tworzenie eliksirów (szczeniaki w wieku od 1 roku i 8 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: logika (szczeniaki w wieku od 9 miesięcy do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: sztuki walki (szczeniaki w wieku od 1 roku i 6 miesięcy do 2,5 roku)


Piątek
  1. Rano: wilcza historia (szczeniaki w wieku od 1 roku i 2 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: logika (szczeniaki w wieku od 9 miesięcy do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: magia (szczeniaki w wieku od 1 roku i 4 miesięcy do 2,5 roku)


Zajęcia dodatkowe
(dla chętnych z obu grup; też podnoszą oceny)

Sobota
  1. Rano: tworzenie eliksirów (szczeniaki w wieku od 1 roku i 6 miesięcy do 2,5 roku) LUB sztuki kreatywne (szczeniaki w wieku od 8 miesięcy do 2,5 roku)
  2. Południe: logika (szczeniaki w wieku od 7 miesięcy do 2,5 roku) LUB sztuki walki (szczeniaki w wieku od 1 roku i 4 miesięcy do 2,5 roku)
  3. Popołudnie: obrona (szczeniaki w wieku od 10 miesięcy do 2,5 roku) LUB magia (szczeniaki w wieku od 1 roku i 2 miesięcy do 2,5 roku)
  4. Wieczór: wilcza historia (szczeniaki w wieku od 1 roku do 2,5 roku) LUB polowanie (szczeniaki w wieku od 6 miesięcy do 2,5 roku)


Co dają oceny z przedmiotów?
Wcześniejszy dostęp do danych stanowisk. Dzięki nim można otrzymać automatycznie dostęp do danego stanowiska (i za moim pozwoleniem pozbawić go poprzedniego wilka, który je zajmuje).
Trzeba jednak spełnić poniższe wymagania, aby było to możliwe.
limonkowy: do średniej 2.0
zielony: do średniej 2.5
miętowy: do średniej 3.0
błękitny: do średniej 3.5
niebieski: do średniej 4.0
fioletowy: do średniej 4.5
różowy: do średniej 5.0
czerwony: średnia 5.1 i wzwyż


Ochrona
Obrońca Alf [min. średnia: 2.63]: obrona (6), sztuki walki (6), magia (min. 4)
Obrońca Bet [min. średnia: 2.13]: obrona (min. 5), sztuki walki (min. 5), magia (min. 2)

Szczenięta
Opiekun młodych [min. średnia: 2.13]: logika (min. 4), wilcza historia (min. 4), obrona (min. 4)
Nauczyciel [min. średnia: 4.5]: min. 4 z każdego przedmiotu, min. 5 z dwóch przedmiotów + 6 z przedmiotu, którego chce nauczać

Wojsko i obrona
Dowódca wojska [min. średnia: 5.75]: polowania (6), logika (6), sztuki kreatywne (min. 5), obrona (6), wilcza historia (6), sztuki walki (6), tworzenie eliksirów (min. 5)
Komandos [min. średnia: 3.63]: polowania (min. 5), logika (min. 4) obrona (6), magia (min. 5), sztuki walki (6)
Patrol naziemny/nadziemny [min. średnia: 1.88]: polowania (min. 2), obrona (min. 4), magia (min. 2), sztuki walki (min. 3)
Strażnik terenów [min. średnia: 1.38]: polowania (min. 2), obrona (min. 3)
Szpieg [min. średnia: 3.25]: polowania (min. 4), logika (min. 3), obrona (6), magia (min. 4), sztuki walki (6)
Morderca [min. średnia: 4.88]: polowania (min. 5), logika (min. 5), sztuki kreatywne (min. 2), obrona (6), wilcza historia (min. 4), magia (6), sztuki walki (6), tworzenie eliksirów (min. 5)
Przywódca grup zwiadowczych [min. średnia: 4.0]: polowania (min. 5), logika (min. 5), sztuki kreatywne (min. 2), obrona (min. 4), wilcza historia (min. 4), magia (min. 2), sztuki walki (min. 4), tworzenie eliksirów (6)

Polowania
Przywódca polowań [min. średnia: 3.63]: polowania (6), logika (min. 5), sztuki kreatywne (min. 5), obrona (min. 5), sztuki walki (min. 5)
Atakujący/goniący/zabijający [min. średnia: 1.38]: polowania (min. 3)

Byt wilków
Lekarz [min. średnia: 4.88]: polowania (min. 4), logika (6), sztuki kreatywne (6), obrona (min. 4), wilcza historia (6), magia (min. 5), sztuki walki (min. 2), tworzenie eliksirów (6)
Pielęgniarz [min. średnia: 3.63]: logika (min. 5), sztuki kreatywne (min. 3), wilcza historia (min. 3), tworzenie eliksirów (6)
Zielarz [min. średnia: 1.88]: logika (min. 3), sztuki kreatywne (min. 2), tworzenie eliksirów (min. 5)
Szaman [min. średnia: 4.38]: logika (6), sztuki kreatywne (6), obrona (min. 2), wilcza historia (6), magia (6), sztuki walki (min. 2) tworzenie eliksirów (6)
Wyrocznia [min. średnia: 3.63]: logika (min. 5), sztuki kreatywne (min. 4), wilcza historia (6), magia (min. 5), tworzenie eliksirów (6)
Czarodziej [min. średnia: 5.25]: polowania (min. 3), logika (6), sztuki kreatywne (6), obrona (min. 5), wilcza historia (6), magia (6), sztuki walki (min. 4), tworzenie eliksirów (6)
Grabarz [min. średnia: 2.38]: polowania (min. 4), logika (min. 3), sztuki kreatywne (min. 3), obrona (min. 2), wilcza historia (min. 4)
Psycholog [min. średnia: 3.63]logika (6), sztuki kreatywne (6), obrona (min. 3), wilcza historia (6), magia (min. 3),  tworzenie eliksirów (min. 3)


Rozrywkowe
Piosenkarz [min. średnia: 2.38]: logika (min. 5), sztuki kreatywne (6), wilcza historia (min. 3)
Muzyk [min. średnia: 1.88]: logika (min. 3), sztuki kreatywne (6)
Malarz [min. średnia: 2.13]: logika (min. 2), sztuki kreatywne (6), wilcza historia (min. 3)
Pisarz/poeta [min. średnia: 2.38]: logika (min. 5), sztuki kreatywne (min. 4), wilcza historia (min. 5)
Satyryk [min. średnia: 1.75]: logika (min. 4), sztuki kreatywne (min. 2), wilcza historia (min. 3)

Inne
Posłaniec [min. średnia: 2.63]: polowania (min. 4), logika (min. 3), obrona (min. 5), wilcza historia (min. 2), sztuki walki (min. 4)
Sędzia [średnia: 6.0]: ze wszystkich przedmiotów 6
Detektyw [min. średnia: 4.0]: logika (6), sztuki kreatywne (min. 3), obrona (min. 5), wilcza historia (min. 4), magia (min. 3), sztuki walki (min. 5), tworzenie eliksirów (min. 5)
Bibliotekarz [min. średnia: 2.5]: logika (min. 5), sztuki kreatywne (min. 4), wilcza historia (6)
Poszukiwacz [min. średnia: 3.63]: polowania (min. 4), logika (min. 3), obrona (min. 4), wilcza historia (6), magia (min. 4), sztuki walki (min. 3), tworzenie eliksirów (min. 4)


Co zrobić, aby otrzymać daną średnią?
 Każdy przedmiot jest oceniany osobno, więc każdy aby dostać daną ocenę musi... pisać op. Jest tylko jeden haczyk - op. na dany przedmiot są zaliczane osobno.
1 napisane op. na jeden przedmiot daje ocenę końcową 2
2 napisane op. na jeden przedmiot daje ocenę końcową 3
3 napisane op. na jeden przedmiot daje ocenę końcową 4
4 napisane op. na jeden przedmiot daje ocenę końcową 5
5 napisanych op. na jeden przedmiot daje ocenę końcową 6
Aby dostać daną średnią, należy wyliczyć sobie średnią arytmetyczną (dodać wszystkie oceny, a wynik podzielić przez liczbę przedmiotów), przykład:
polowania: 4, logika: 5, sztuki kreatywne: 2, obrona: 5, wilcza historia: 1, magia: 1, sztuki walki: 6, tworzenie eliksirów: 2 - średnia: 3.25

Wychodzi na to, że żeby mieć średnią 6,0 należy napisać 40 op. o nauce. Jest to trudne, lecz wykonalne (zupełnie jak w realnym życiu...). ;)
Za uzyskanie średniej powyżej 3,0 otrzymuje się bonusowe 15 SG i 20 pkt., za 4,0 20 SG i 30 pkt., za 5,0 30 SG i 50 pkt., a za 6,0 60 SG i 70 pkt.

Jakie kto robi postępy w nauce?
Mortimer Treunis
polowanie: 2
logika: 2
sztuki kreatywne: 4
obrona: 1
wilcza historia: 2
magia: 1
sztuki walki: 1
tworzenie eliksirów: 1

Exan Treunis
polowanie: 1
logika: 1
sztuki kreatywne: 1
obrona: 1
wilcza historia: 1
magia: 1
sztuki walki: 1
tworzenie eliksirów: 1

Theodore Treunis
polowanie: 1
logika: 2
sztuki kreatywne: 1
obrona: 1
wilcza historia: 1
magia: 1
sztuki walki: 1
tworzenie eliksirów: 1

Nasi absolwenci skończyli naukę ze średnią:
Yuki: 1.25
Kirke: 1.75
Shayle: 1.0 
Nirvaren: 1.0 
Shenvedő Ashe: 1.75 
Torance: 1.38
Winteren: 1.0 
Moone: 1.25 
1. Navri: 4.0
Aokigahara: 1.88
Gaja: 1.25
Glück: 1.5
1. Eterna Alvarelle Venris: 4.0 (dostępne stanowiska: opiekun młodych, patrol naziemny, strażnik terenów, dowódca grup zwiadowczych, zielarz, satyryk)
2. Naida: 3.0 (dostępne stanowiska: strażnik terenów, atakujący/goniący/zabijający)
Ismanise: 1.88 (dostępne stanowiska: atakujący/goniący/zabijający)
3. Sinope: 2.38 (dostępne stanowiska: strażnik terenów, atakujący/goniący/zabijający)


Warto dodać też, że nie każdy wilk po ukończeniu nauki potrafi pisać ani tym bardziej czytać!


Nauka czytania, pisania i liczenia

Ze wzgląd na to, że wilki generalnie nie umieją czytać, pisać i liczyć (na co im to?), nauka tej sztuki jest wyłącznie opcjonalna i dostępna dla chętnych. Lekcje odbywają się u... no właśnie, u kogo? Można poprosić kogokolwiek, kto posiada daną zdolność.

Pewne uwagi:
  • Postęp z tego przedmiotu nie jest wliczany w średnią ocen dla szczeniąt.
  • Nauka każdej z tych umiejętności jest możliwa dopiero po ukończeniu przez wilka 1,5 roku.
  • Jeżeli wilk np. ma 1/2 op. z czytania, oznacza to, że rozumie poszczególne litery, ale nie umie ich złożyć w sensownie brzmiące zdania.
  • By nauczyć się pisać, należy napisać 2 op. o nauce.
  • By nauczyć się czytać, należy napisać 2 op. o nauce.
  • By nauczyć się liczyć, należy napisać 3 op. o nauce.
Inne
Można ponadto rozwijać pewne umiejętności lub nabywać kolejne (tylko dzięki podaniu wytycznych na temat, który danego wilka interesuje nauczycielom lub wilkom, które wiedzę tę posiadają), ale tylko i wyłącznie po zdecydowaniu się na kontynuowaniu nauczania przez kolejne 2 lata po ukończeniu obowiązkowej szkoły. Są to rozszerzone przedmioty, choć nie ma obowiązku uczęszczania na każde - można swobodnie wybierać, na jakie chce się chodzić, a na jakie nie. Zajęcia te są organizowane w godzinach popołudniowych i wieczornych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz