Umiejętności

Umiejętności mają wpływ na zdolności postaci. Im więcej punktów, tym o większej sprawności możesz wspominać w opowiadaniach. Jest to wyznacznik także tego, jak szybko może poruszać się postać i jakie dystanse przebywać. Np. wilk z 100 punktami szybkości biega znacznie szybciej od tego, który ma ich zaledwie 20, a wilk z 50 punktami mocy rzuca lepsze zaklęcia od tego, który ma ich zaledwie 10.

Musisz rozdzielić na początku następujące punkty:
dla szczeniaków poniżej 1 roku: 50 pkt. +3 pkt. mocy
dla szczeniaków powyżej 1 roku: 70 pkt. +5 pkt. mocy
dla dorosłych wilków (czyli powyżej 2,5 roku): 80 pkt. +10 pkt. mocy

Przykład:
Ignis (dorosły wilk; 80 pkt. +10 pkt. mocy)
szybkość: 10 pkt.
wytrzymałość: 15 pkt.
siła: 20 pkt.
zwinność (giętkość): 15 pkt.
skoki: 10 pkt.
inteligencja: 10 pkt.
moc: 10 pkt.


Co właściwie oznaczają umiejętności?
szybkość: np. 20 pkt. = maksymalna osiągalna prędkość to 5 km/h, 100 pkt. = maksymalna osiągalna prędkość to 25 km/h
wytrzymałość: np. 10 pkt. = maksymalny dystans, jaki wilk może pokonać jednego dnia to 5 km
siła: np. 9 pkt. = maksymalny ciężar, jaki jest w stanie podnieść wilk, to 3 kg, 30 pkt. = maksymalny ciężar, jaki jest w stanie podnieść wilk, to 10 kg (samice ważą ok. 40 kg, samce ok. 70 kg)
zwinność (giętkość): np. 10 pkt. = wilk może wspiąć się na maksymalnie wysokość 1 metra
skoki: np. 10 pkt. = maksymalna wysokość, na jaką postać potrafi podskoczyć, to 10 cm
inteligencja: np. 20 pkt. = 1 średnio skomplikowane obliczenie możliwe do wykonania w ciągu minuty, 100 pkt. = 4 średnio skomplikowane obliczenia możliwe do wykonania w ciągu minuty

moc: np. 10 pkt. = kula many jest w stanie wysadzić 1 metr kwadratowy powierzchni



Jak później nabyć te punkty?

szybkość - +1 pkt. za op., +3 pkt. za długie i dobre jakościowo op., co miesiąc +6 pkt., +15 pkt. za ciągłą aktywność (przez miesiąc min. 10 op.)
wytrzymałość - +1 pkt. za op., +3 pkt. za długie i dobre jakościowo op., co miesiąc +6 pkt., +3 pkt. za każde op. ze zwiadów
siła - +1 pkt. za op., +3 pkt. za długie i dobre jakościowo op., co miesiąc +6 pkt., za zostanie rodzicem +20 pkt.
zwinność (giętkość) - +1 pkt. za op., +3 pkt. za długie i dobre jakościowo op., co miesiąc +6 pkt., za znalezienie rzadkiego przedmiotu +10 pkt.
skoki - +1 pkt. za op., +3 pkt. za długie i dobre jakościowo op., co miesiąc +6 pkt., +3 pkt. za każde op. ze zwiadów
inteligencja - +1 pkt. za op., +3 pkt. za długie i dobre jakościowo op., co miesiąc +6 pkt., za opisanie jakiejś rośliny/sposobu pozyskiwania eliksiru +5 pkt.
moc - +0,25 pkt. za op., +0,50 pkt. za długie i dobre jakościowo op., co miesiąc +2 pkt., za zdobycie towarzysza +5 pkt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz