Regulamin i waluta

Ogólny
  1. Odnoś się z należytym szacunkiem do administracji oraz innych członków watahy.
  2. Kłamstwo ma krótkie nogi. Nie oszukuj żadnego z członków watahy, ani tym bardziej administracji.
  3. To administracja ma decydujący głos we wszystkich sprawach, jednak wszystkie decyzje staramy się podejmować demokratycznie.
  4. O rady możesz prosić każdego starszego członka watahy.
  5. Możliwość pełnienia funkcji Bety, Gammy lub Delty jest możliwe dopiero po ukończeniu okresu próbnego oraz byciu w trójce najaktywniejszych w danych 2 miesiącach wilków.
  6. W razie sporów i kłótni należy wzywać administrację.
  7. Nieobecność należy zgłaszać do adminki wcześniej! Zgłoszona po terminie się nie liczy. (Inna sprawa, jeśli był to nagły wypadek). Za przyjmowany powód nieobecności jest wyjazd, pobyt w szpitalu, bardzo trudny okres w szkole lub na studiach (np. matura, egzaminy kończące szkołę podstawową, sesja) itd. Powód o nazwie "nie mam weny" nie jest przyjmowany.
  8. Nie można dawać nieobecności na jedynie połowę swoich postaci.
  9. Należy podać długość nieobecności. Jeśli jest ona nazwana jako "nieokreślona" zostaje odnotowana jako miesięczna (w trakcie roku szkolnego) lub dwutygodniowa (w trakcie wakacji).
  10. Osoby z klas maturalnych mają o połowę mniejszą normę w ciągu roku szkolnego (min. 1 op. na miesiąc). Warunek: muszą mieć ukończony okres próbny.
  11. Można mieć max. 5 wilków. O więcej należy prosić administrację. Musi ona mieć pewność, że nie ucierpi to na aktywności pozostałych postaci.
  12. Formularz należy wysyłać wraz z opowiadaniem o tym, jak dany wilk dołączył, inaczej nie zostanie dodany. (Nie dotyczy szczeniaków, które narodziły się na watasze).
  13. Nie należy czynić swojej postaci rodziną innego wilka bez jego zgody. Należy to wspólnie umówić.
  14. Panuje bezwzględny zakaz kopiowania czyichś tekstów z tego, jak i innego bloga!
  15. Wilk nie może mieć umiejętności przekraczających talentów przeznaczonych dla danego żywiołu, np.: Żywioł: ogień; Umiejętności: [...] chodzi po chmurach i wodzie, rozmawia z wiatrem itd.
  16. Nie można dołączać jako wilk-bóg, ani mieć z nimi bezpośredniego kontaktu. Można na odpowiednich warunkach uprosić to tylko u administracji.
  17. Można dołączyć jako wilk bi lub homoseksualny, lecz nie należy go traktować jako jakieś zwierzątko w zoo. Jest to postać jak każda inna. Nie tolerujemy również podziału na seme i uke, gdyż w rzeczywistości jest on bardzo rzadko spotykany. Staraj się stworzyć tę postać tak, aby nie miała "vibe" postaci bi/homo (ani tym bardziej nie dodawaj tego w formularzu jako ciekawostkę), ani żeby wyłącznie na tym opierał się jej charakter.
  18. Świeżo dołączająca postać trafia na okres próbny. Przez okres jego trwania (czyli miesiąc lub dwa, zależnie od aktywności) wzrasta szansa szybszego usunięcia ze strony. Aby uniknąć kłopotów, należy pisać opowiadania co średnio tydzień lub częściej; maksymalnie co 2 tygodnie. Aby zostać przyjętym trzeba mieć napisane 4 op. w przeciągu miesiąca lub 6 w przeciągu 2 miesięcy.

Opowiadania
  1. Należy pisać chociaż 1 opowiadanie na 2 tygodnie (w wakacje min. 1 na tydzień).
  2. Nie stawiaj w nich żadnych emotikon (przykład: xD:):D).
  3. Postaraj się trzymać gramatyki i nie robić błędów ortograficznych. Na końcu tego oto regulaminu również pojawią się linki do pomocy pisarskich różnej maści.
  4. W opowiadaniach nie mogą się pojawić teksy o charakterze seksualnym (zaś delikatne zasugerowanie w tym kierunku jest okej), a te, w których pojawiają się drastyczne sceny muszą mieć na początku ostrzeżenie.
  5. Możesz użyć maksymalnie dwóch przekleństw na każde 1000 znaków.
  6. Jeśli chcesz, aby drugi wilk dokończył Twoje opowiadanie, na samym końcu napisz w trójkątnych nawiasach imię postaci zakończone znakiem zapytania, np.: <Suzanna?>.
  7. Pisząc opowiadanie o dołączeniu (pozbawione fabuły lub zwyczajnie zakończone pytaniem "mogę dołączyć?" i nie wnoszące przy tym szczególnej akcji), lepiej kierować je do chętnego lub prowadzić całkowicie samodzielnie. Nikt nie ma szczególnej chęci do setnego powtarzania schematu z oprowadzaniem wilka po terenach.
  8. Pamiętaj o trzymaniu się umiejętności podanych przy formularzu postaci! Dziwne by było, gdyby przykładowo wilk miał wpisany żywioł ognia, umiejętność ciskania kulami ognia i nic poza tym, a w opowiadaniach z kolei już umie wywoływać ogniste tornado. Nauka każdego nowego talentu zajmuje sporo czasu i raczej nie zdarza się, aby już za pierwszym użyciem był on doskonale opanowany.
  9. Nie wolno zabijać, pozbawiać kończyn, przeklinać, rzucać klątw, czy odbierać innym wilkom mocy bez pozwolenia właściciela. Można za to sprawiać, że postać ta zostanie przykładowo niegroźnie podrapana.
  10. Opowiadania pisane w pojedynkę powinny być choć trochę dłuższe od tych pisanych z inną osobą.
  11. Przed wysłaniem tekstu, przeczytaj go po raz ponownie i popraw dostrzeżone błędy.
  12. Opowiadania muszą zawierać przynajmniej 1,5 tys. znaków (licznik znaków), czyli około 20 linijek.
  13. Wilki, które są w watasze więcej niż 4 miesiące muszą pisać opowiadania mające min. 3 tys. znaków, gdyż stanowią przykład dla "młodszych". Jest to wyróżnienie i powód do dumy.
Pomoce do pisania opowiadań:

Czat (Discord)
Link do czata: https://discord.gg/bJZcuQf
  1. Główną zasadą na czacie jest zachowanie choćby podstaw kultury osobistej. Nikt nie chce słuchać wylewnych rozważań daleko wykraczających poza granice dobrego smaku i przyzwoitości oraz czytać przekleństw zamiast przecinków.
  2. Za bycie trollem/spamerem grozi permanentny ban.
  3. Wszelakie próby podszywania się pod kogokolwiek należy natychmiast zgłaszać.
  4. Nie należy ignorować ostrzeżeń admina.
  5. Wspólnie dbajmy o dobrą atmosferę i unikajmy kłótni.
  6. WAŻNE WIADOMOŚCI DO ADMINKI WYSYŁAMY PRYWATNIE (lub na kanale prośby i zażalenia), A NIE NA KANALE SPAMOWYM!
  7. Obowiązuje bezwzględny zakaz promowania innych blogów bez pozwolenia.
  8. Można pisać roleplay, jednak nie ma on odbiegać od zasad panujących w watasze (i najlepiej, jakby finalnie był przez kogoś przekształcony w opowiadanie). O czysto żartobliwą rozgrywkę można poprosić administrację. Jeśli zaś nie ma odpowiedniego miejsca (np. plaży) na kanałach roleplayowych, można poprosić o to utworzenie takowego przez admina lub moda.


Adopcje
  1. Aby zaadoptować szczeniaka wilk musi mieć ukończone 4 lata oraz wykazywać się odpowiedzialnością.
  2. Chęć adopcji należy zgłosić do administracji i upewnić się, że szczeniak wyraża chęć adopcji akurat przez tę postać.
  3. Należy o szczeniaka dbać, co najmniej wspominając jego istnienie w opowiadaniach.
  4. Adoptując szczeniaka nie stajesz się jego właścicielem, a jedynie przyszywanym rodzicem. Właściciel szczeniaka zostaje ten sam co wcześniej!
  5. Opiekun ponosi odpowiedzialność za adoptowanego szczeniaka.
  6. Opiekun mieszka ze szczeniakiem razem w jaskini.
  7. Szczeniak po osiągnięciu 2,5 lata staje się samodzielny i już nie potrzebuje opiekuna.
  8. Można stracić zaadoptowanego szczeniaka jeżeli nie będzie się o niego odpowiednio dbać.


"Monety" dostaje się za:
- pisanie op.: 2 Srebrne Gwiazdki (SG) za sztukę,
- zdobywanie leveli: 1 Złoty Księżyc (ZK) za każdy (1 ZK to równowartość 30 SG),
- konkursy i eventy. 

Jeżeli dany wilk odchodzi z watahy, może przekazać innemu, dowolnie wybranemu wilkowi zarobione przez siebie SG, ZK oraz zakupione lub posiadane magiczne przedmioty. Należy mnie o tym poinformować na priv.


PROMUJ NAS!

Bannery
grudzień 2015
(banner i rysunek autorstwa administratorki)

luty 2017
(banner autorstwa administratorki)

Sierpień 2019
(bannery autorstwa Tyksu; rysunki wykonane przez administratorkę)






Stampsy
sierpień 2018
(stamp autorstwa Tyksu)


W celu uzyskania kodu HTML do bannerów proszę o pisanie na priv. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz